پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227258
چغندر بخوريد تا سرطان نگيريد و حمله قلبي تان کاهش يابد!
تاریخ انتشار : 1395/09/21 19:09:53
نمایش : 1091
چغندر حاوي خواص ضدالتهابي فوق العاده اي است و براي افرادي که از مشکلات قلبي رنج مي برند مفيد است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، آب چغندر باعث مقابله با راديکال هاي آزاد مي شود و راندمان ورزشکاران را بالا مي برد. در اين مطلب در خصوص خواص چغندر به خصوص به صورت نوشيدني بيشتر صحبت مي کنيم. لطفاً با ما همراه باشيد.

به گزارش سلامت نيوز به نقل از تبيان، احتمالاً شما عادت کرده ايد که اين سبزي را به صورت پخته شده (لبو) و در داخل سالاد ميل کنيد. با اين حال روش هاي متعددي براي مصرف چغندر وجود دارد که مي توان بيشترين بهره را از خواص آن برد. آب چغندر باعث مقابله با راديکال هاي آزاد مي شود و راندمان ورزشکاران را بالا مي برد. در اين مطلب در خصوص خواص چغندر به خصوص به صورت نوشيدني بيشتر صحبت مي کنيم. لطفاً با ما همراه باشيد.

 

چغندر حاوي چيست؟

مصرف چغندر به صورت پخته شده باعث مي شود که برخي از مواد مغذي مفيد آن از بين برود. در عوض چغندر خام به صورت آب آن يا اسموتي ترکيبات زير را نصيبتان مي کند:

* ويتامين هاي A،B و C

* اسيدفوليک

* آنتي اکسيدان هايي مانند فلاوونوئيدها و کاروتنوئيدها

* اسيدآمينه ها

* مواد معدني ضروري مانند کلسيم، منيزيم، آهن، پتاسيم، فسفر و سديم

* فيبرهاي محلول و غيرمحلول در آب

* آب

* کربوهيدرات ها و قندآب چغندر به چه دردي مي خورد؟

آب چغندر براي کاهش مشکلات قلبي

چغندر حاوي خواص ضدالتهابي فوق العاده اي است و براي افرادي که از مشکلات قلبي رنج مي برند مفيد است.

آب چغندر براي مقابله با راديکال هاي آزاد

چغندر علاوه بر اينکه مغز را در سلامت نگه مي دارد باعث کاهش روند پيري سلول ها و بخصوص سلول هاي پوست و ديگر ارگان هاي بدن مي شود. با نوشيدن آب چغندر به التيام سريع زخم ها و جراحات کمک کرده و از بروز زودهنگام چين و چروک پوستي پيشگيري خواهيد کرد

چغندر حاوي آنتي اکسيدان هاي قوي مانند بتالائين ها و پوليفنول ها است که اثرات مضر راديکال هاي آزاد را خنثي مي کند. بالا بودن راديکال هاي آزاد در بدن باعث پيري زودهنگام سلول ها و افزايش خطر بيماري هايي مانند سرطان مي شوند.

آب چغندر براي مقابله با سرطان

آب چغندر با رشد سلول هاي بدخيم که عامل سرطان هستند مقابله مي کند. نتايج بررسي هاي متعدد نشان مي دهد که آب چغندر باعث کاهش رشد تومورها بخصوص در پانکراس، سينه و پروستات مي شود.

آب چغندر براي افزايش مقاومت بدن

ورزشکاران زيادي هستند که قبل از شروع مسابقه از اين نوشيدني استفاده مي کنند. چون آب چغندر باعث افزايش قدرت ريوي مي شود. نتايج بررسي ها نشان مي دهند که چغندر قرمز باعث بهبود 16 درصدي راندمان ورزشکاران مي شود. در نتيجه اگر اهل ورزش هستيد از اين نوشيدني غافل نشويد.

آب چغندر براي کنترل فشارخون

مصرف منظم و روزانه آب چغندر براي افرادي که از پرفشاري خون رنج مي برند مفيد است چون ترکيبات آن به کنترل فشارخون کمک مي کند. در واقع نيترات موجود در چغندر قرمز باعث کنترل فشارخون در اين افراد مي شوند.

آب چغندر براي بهبود گوارش

آب چغندر به هضم برخي مواد غذايي کمک کرده و حالت سنگين شدن معده را کاهش مي دهد. اين سبزي قرمز رنگ مفيد همچنين براي افزايش اشتهاي افرادي که دوره نقاهت بيماري را مي گذرانند نيز مفيد است.

گرفتن آب چغندر

آب چغندر براي بهبود عملکرد غده تيروئيد

بروز گواتر به دليل ميزان کم يد بدن است. اين مشکل با مصرف مواد غذايي حاوي يد مانند چغندر و همچنين سير درمان يا بهتر کنترل مي شود.

آب چغندر براي کاهش روند پيري

چغندر علاوه بر اينکه مغز را در سلامت نگه مي دارد باعث کاهش روند پيري سلول ها و بخصوص سلول هاي پوست و ديگر ارگان هاي بدن مي شود. با نوشيدن آب چغندر به التيام سريع زخم ها و جراحات کمک کرده و از بروز زودهنگام چين و چروک پوستي پيشگيري خواهيد کرد.

آب چغندر براي مقابله با التهاب

چغندر حاوي ترکيبي به نام «بتائين» است که سلول ها را در برابر استرس و هر نوع تورمي مقاوم مي کند. اين ترکيب از اعضاي بدن در برابر بيماري هاي محافظت کرده و اثرات بعد از عمل جراحي را کاهش مي دهد.

آب چغندر براي درمان کم خوني

چغندر قرمز درماني مناسب براي مقابله با کم خوني محسوب مي شود. چون حاوي ميزان زيادي اسيدفوليک و آهن است.

آب چغندر براي مقابله با احتباس آب در بدن

مصرف منظم و روزانه آب چغندر براي افرادي که از پرفشاري خون رنج مي برند مفيد است چون ترکيبات آن به کنترل فشارخون کمک مي کند. در واقع نيترات موجود در چغندر قرمز باعث کنترل فشارخون در اين افراد مي شوند

آب چغندر براي افرادي که دچار ادم (ورم) مي شوند و يا از احتباس آب در پاها رنج مي برند مفيد است. چون اين گياه مفيد سرشار از پتاسيم و ميزان اندکي سديم است و اين مسئله باعث دفع مازاد آب بدن از طريق ادرار مي شود.

آب چغندر مفيد براي اين بيماري ها

افرادي که از بيماري هايي مانند نقرس، اسيداوريک بالا، کم ادراري يا اوليگوري و سنگ کليه (به غير از سنگ هايي که به دليل مازاد اگزالات کلسيم تشکيل مي شوند) مفيد است. آب چغندر باعث افزايش حجم ادرار شده و مايعات و ترکيبات مضري مانند اوره يا اسيداوريک را دفع مي کند.

آب چغندر تصفيه کننده خون

آب چغندر خواص تصفيه کنندگي دارد و باعث تحريک عملکرد کليه ها، روده ها و کبد مي شود. به اين ترتيب به دفع سموم، مدفوع، ادرار و هر نوع ضايعات ديگري از بدن کمک مي کند.

آب چغندر باعث لاغري مي شود

چغندر حاوي کالري کمي بوده و احساس سيري ايجاد مي کند. مي توانيد از آن به صورت رنده شده در سالادهايتان استفاده کنيد. با اين کار ساده فيبر زيادي دريافت مي کنيد که به رفع يبوست و همچنين کاهش وزن کمک زيادي مي کند.

آب چغندر براي سلامت خانم هاي باردار و جنين

ميزان بالاي اسيدفوليک موجود در چغندر باعث رشد خوب جنين در هفته هاي اول بارداري مي شود. اين نوشيدني براي مادر و جنين مفيد است. البته توصيه مي شود بعد از زايمان نيز خانم ها به مصرف چغندر ادامه دهند تا از انتقال برخي بيماري ها به نوزاد پيشگيري شود. به تدريج که نوزاد بزرگتر مي شود بهتر است چغندر وارد برنامه غذايي وي شود تا کودک از برخي کمبودها دور مانده و سالمتر بماند.

يک نوشيدني فوق العاده با چغندر و رفقا

حال که به خوبي با خواص چغندر قرمز آشنا شديد توصيه مي کنيم براي استفاده هر چه بهتر از خواص آن يک نوشيدني فوق العاده آماده کنيد. براي تهيه اين نوشيدني بي نظير علاوه بر چغندر به سيب و هويج نيز نياز داريد. سال هاست که چيني ها از اين نوشيدني معجزه گر استفاده کرده و آن را براي افرادي که از بيماري هاي متعدد رنج مي برند توصيه مي کنند. اين نوشيدني خواصي دارد که در پيشگيري و مقابله با سرطان ريه موثر است.

برخي متخصصان بر اين عقيده هستند که براي مقابله با سرطان ريه مي توان به مدت سه ماه از نوشيدني چغندر، هويج و سيب استفاده کرد. از ديگر

خواص اين نوشيدني مي توان به موارد زير اشاره کرد:

* تقويت دستگاه ايمني بدن

* دفع راديکال هاي آزاد

* مقابله با رشد و افزايش سلول هاي سرطاني

* تصفيه و پاکسازي بدن

مواد لازم

چغندر قرمز 1 عدد

هويج 1 عدد

سيب 1 عدد

آب 1 ليوان

ليموترش (اختياري) 1 عدد

روش تهيه

تمام مواد اشاره شده را با دقت شستشو دهيد. بهتر است از سبزيجات ارگانيک استفاده کنيد چون نبايد پوست آن ها کنده شود. هسته هاي سيب را خارج کنيد و تمام موارد را به قطعات کوچک تر خرد کنيد. مواد را با آب و آب ليموترش داخل ميکسر بريزيد. مواد را ميکس کنيد تا يک نوشيدني يکدست حاصل شود. اگر نوشيدني تان گرم باشد مي توانيد چند قالب يخ داخل آن انداخته و يا اينکه به مدت چند دقيقه در يخچال قرار دهيد.

توصيه مي شود که اين نوشيدني را دو مرتبه در روز مصرف کنيد.

منبع:سلامت آنلاين

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html